APREME & ITL

АPREME (Advancing Participation and Representation of Ethnic Minority Groups in Education) -Унапређење учешће и заступљеност етничких мањинских група у образовању

Шест организација цивилног друштва из пет земаља Западног Балкана и једна од земаља ЕУ, које су активне у области унапређења мањинских права, радило је заједно на изградњи функционалне регионалне мреже за унапређење образовне инклузије. Општи циљ ове сарадње је да се допринесе изградњи свеобухватног образовног система у земљама Западног Балкана које промовишу једнак приступ квалитетном образовању за све и модел поштовања етничке различитости. Посебан циљ пројекта је да се унапреди учешће и заступљеност мањинских етничких група у системима образовања земаља на Западном Балкану промовисањем добре праксе и подржавањем локалне иницијативе.

Презентацију о реализацији овог пројекта у нашој школи која је приказана на регионалној APREME конференцији 9. априла 2011. године у Албанији можете погледати овде.ITL (International Teacher Leadership) – „Међународно наставничко лидерство“ је истраживачки и развојни пројекат који је започео професор Дејвид Фрост на Факултету за образовање Универзитета у Кембриџу 2008. године. Овај пројекат произашао је из „Herts Cam“ програма, у оквиру Вођства за учење у Кембриџу, и интересовања које су истраживачи и практичари широм Европе показали за рад у вези са наставничком професијом.

ИТЛ пројекат је сада велика заједница која окупља пројектни тим од преко 50 стручњака и људи који подржавају око 1000 наставника у 100 школа из 17 градова у 15 земаља: Албанији, Босни и Херцеговини, Бугарској, Грчкој, Хрватској, Косову, Македонији, Молдавији, Новом Зеланду, Португалији, Румунији, Србији, Турској и Великој Британији.

Овако смо ми учествовали у пројекту